
ALFA ROMEO 156 reservedele og tilbehør
-
Reservedele ALFA ROMEO 156 Sedan (932)
09.1997 - 09.2005 Karosseri type: notchback
-
Reservedele ALFA ROMEO 156 Sportwagon (932)
01.2000 - 05.2006 Karosseri type: kombi


Reservedelskatalog ALFA ROMEO 156
-
vinterdæk til ALFA ROMEO 156
-
helårsdæk til ALFA ROMEO 156
-
Daek til ALFA ROMEO 156
-
Motorolie
Find billige tilbud for tilbehør ALFA ROMEO 156
- Samlet antal af modeller produceret 2
- Nuværende modeller der produceres -
- Første version af denne model 156 (932), 156 Sportwagon (932)
- Første version produceret i 1997
- Motor installeret i den første version 1.6 16V T.SPARK, 1.8 16V T.SPARK, 1.9 JTD, 2.0 16V T.SPARK, 2.4 JTD, 2.5 V6 24V
- Samlet antal af motor versioner produceret 47
- Nuværende motorer der produceres -
- Model med det højeste antal motor versioner Sportwagon (932)
- Max. Ydelse [KW] 184
- Min. Ydelse [KW] 77
- Max. Ydelse [HK] 250
- Min. Ydelse [HK] 105
- Max. Cylinder 6
- Min. Cylinder 4
- Max. Kapacitet (ccm) 3179
- Min. Kapacitet (ccm) 1598
- Max. Motor slagvolumen 3.2
- Min. Motor slagvolumen 1.6
- Motor slagvolumen 1.6, 1.8, 1.9, 2.0, 2.4, 2.5, 3.2
- Motorart Benzinmotor, Diesel
- Driftsart Forhjulstrukket, Fire-hjulstrukket
- Karosseriversioner notchback, kombi
- Navne på modellen i andre lande 156
- Oftest udskiftet forbrugsmaterialer Oliefilter, Bremseklodser, Bremseskiver, Luftfilter, Motorolie, Viskerblade, Pollenfilter, Brændstoffilter, Hjullejer, Tændrør
- Populære dækstørrelser 205 55 r16, 185 65 r15, 225 45 r17, 225 55 r17, 215 45 r17

ALFA ROMEO 156 anmeldelser og erfaringer
7.4/10
- Pris
- Udvendigt design
- Ergonomi
- Justering af rattet
- Kvalitet af opbygningen
- Afstand
- Bagage kapacitet
- Bagagerums åbning
- Invendig syn
- Fabriksinstalleret lydsystem
- Behagelig til rejser
-
Pris
10 2 -
Kvalitet af opbygningen
3 6 -
Udvendigt design
64 1 -
Afstand
1 11 -
Invendig syn
2 2 -
Ergonomi
15 0 -
Justering af rattet
1 0 -
Materiale kvalitet
12 1 -
Fabriksinstalleret lydsystem
1 1 -
Instrumentbræts læsbarhed
5 0 -
Bagage kapacitet
2 8 -
Bagagerums åbning
0 1 -
Bagsæde komfort
2 6 -
Invendige forandringer
0 3 -
Klima kontrol system
7 2 -
Forsæde komfort
21 4 -
Invendig plads
2 4 -
Forlygter
1 2 -
Lyd isolering
12 0 -
Affjedrings-ydeevne
12 23 -
Responstid på styretøj
45 0 -
Behagelig til rejser
1 1 -
Koldstart
6 1 -
Brændstof økonomi
13 4 -
Olie forbrug
1 4 -
Bilens ydelse
51 0 -
Bremser
26 3 -
Tilbagemeldinger på styring
20 1 -
Gearkasse
11 3 -
Vej stabilitet
10 0 -
Manøvreegenskaber
4 1 -
Effektivitet af sikkerhedssystem
5 1 -
Vedligeholdels omkostninger
7 16 -
Sevices og tilgængelig af dele
4 9 -
Ekstra rum
0 10 -
Karosseri kvalitet
3 0

Alfa Romeo 156 biler blev produceret i perioden 1997-2007 i Italien, Thailand og Taiwan. Der blev i denne periode samlet 680.000 biler. Modellen vandt mere end 30 prestigefyldte priser. Den blev f.eks. i 1998 tildelt prisen ”Best Compact Executive” af det velkendte britiske magasin ”What Car?” og titlen som ”European Car of the Year”. Herudover blev den i 1998 ”Car of the Year” i Danmark, Portugal, Spanien, Holland, Tyskland, Frankrig, Kroatien og Luxembourg, og i 1999 i Sydafrika.
Alfa Romeo 156’s historie
Det blev til 1 generation (932) og 2 restylede versioner af denne model. Saloon-modellen blev præsenteret for første gang på International Motor Show i Frankfurt am Main i 1997. Tre år senere tilbød producenten også en 5-dørs 156 estate bil, som hed Sportwagon. Den berømte Hollywood skuespillerinde Catherine Zeta-Jones var blikfang i reklamekampagnen for denne bil.
Modellen havde en benzinmotor med et max output på 190 HK og dieselmotor med Common-rail injection system på op til 136 HK. I 2001 blev motorerne opgraderet til Euro 3 standarder. Sportsversionen af disse biler deltog i mange mesterskaber. Specielt i 2000 og 2002 vandt Fabrizio Giovanardi European Touring Championship i en af disse biler.
Den første restyling fandt sted i 2002. De ydre spejle og kofangercoveret blev indfarvet i bilens farve, mens tågelygterne blev større. Xenon forlygterne kunne tilvælges. Triptælleren med multifunktionelt display var bygget ind i instrumentbrættet. Bose stereosystem, som kunne styres via kontrolknapper på rattet og dobbeltsidet klimaanlæg, kunne tilkøbes.
Standardudstyret til Alfa Romeo 156 inkluderede stabilitetskontrolsystem, nødbremseassistent og antispin. I 2002 tilbød firmaet en speciel sportsmodifikation, GTA, som var udstyret med en 250 HK motor. Gabriele Tarquini fik førstepladsen i European Touring Car Championship 2003 i denne bil.
Funktioner på Alfa Romeo 156 (type 932) biler, anden restyling
Producenten præsenterede den anden restyling i 2003. Giorgetto Giugiaro, ejer af titlen ”Car Designer of Century”, overvågede bilens modernisering. Bilens ydre blev mere elegant og asketisk. Maskerne i kølergitteret blev udskiftet med vandrette forkromede barer, forlygterne fik skæve hjørner og listerne på den bagerste kofanger blev fjernet.
I 2004 blev den 4-hjulstrukkede Alfa Romeo 156 Crossover tilføjet til saloon og 5-dørs estate-modellerne, som allerede var produceret. Den blev præsenteret på Geneva Motor Show og fik navnet Crosswagon. Bilen var udstyret med traction control system som standard. Magnesiumholdige elementer blev brugt som dekoration af interiøret: på den midterste del af rattet, rammerne omkring forsæderne og på instrumentbrættet. Disse biler havde et rummeligt bagagerum. 378 l i saloon og op til 1180 l, hvis sæderne blev lagt ned i estate og crossover.
Sådan køber du reservedele til Alfa Romeo 156 online
Ved du, hvordan du køber budgetvenligt online? Bliv kunde hos Bildeleshop.dk. Hos os vil du finde overkommelige priser og store rabatter på bremseskiver og -klodser, oliefiltre, tændrør og mange andre komponenter. Se vores reservedelskatalog til 156, hvor du kan købe alt, du har brug for til billig vedligeholdelse af din bil.